استارتاپ

استارتاپ استودیو چیست و چگونه به راه اندازی استارتاپ شما کمک می کند؟

استارتاپ استودیو یا استودیو استارتاپ ساختاری است که هدف آن ایجاد مکرر شرکت ها می باشد. استارتاپ استودیوها با کمک زیرساخت ها و منابع خود شانس موفقیت استارتاپ ها را افزایش می دهند و در هنگام ایجاد و رشد کسب و کارهای نوپا با آن ها همراه هستند.

هدف یک استارتاپ فکتوری یا کارخانه استارتاپ، راه اندازی استارتاپ با کمک زیرساخت های خود می باشد.

به طور کلی می توان گفت سه عنصر اساسی وجود دارد که استارتاپ استودیو ها را تعریف می کند که در ادامه این مقاله از لانچری در مورد آن ها صحبت خواهم کرد.

استارتاپ استودیو چیست؟

استودیو استارتاپ ها برخلاف شتابدهنده ها سرویس های کاملی بیش از یک مشاوره و سرمایه گذاری کوچک اولیه برای یک استارتاپ فراهم می کنند.

در واقع یک کارخانه استارتاپی با فرد دارنده ایده به عنوان هم بنیان گذار شریک می شود و تا پایان راه آن استارتاپ (موفقیت، شکست و یا کنار گذاشته شدن) همراه استارتاپ خواهد بود.

شتابدهنده ها در فرآیندهایی مثل فراهم کردن ایده، اعتبارسنجی راهکار، تهیه یک محصول اولیه قابل ارایه (MVP) در کنار پشتیبانی و سرمایه گذاری اولیه وارد می شوند و بسیاری از ریسک های راه اندازی استارتاپ از جمله ریسک های فنی و تولید محصول، ریسک های شناخت بازار و همچنین الگوی کسب و کار را تا حد زیادی کاهش می دهند.

اما درست برعکس، استارتاپ استودیو ها دقیقا از همان مراحل اولیه در پر ریسک ترین حالت ممکن وارد می شوند و با فرد دارنده ایده پیش می روند.

اما این به این معنی نیست که یک کارخانه استارتاپ در تمام حوزه ها وارد شده و پیش می رود، بلکه تمرکز در استودیو استارتاپ ها در یک حوزه خاص محدود می شود و همین تمرکز موجب موفقیت بیشتر کارخانه های استارتاپی نسبت به شتاب دهنده ها می شود.

استارتاپ استودیوهای مطرح
کارخانه های استارتاپی موفق و مشهور

در تصویر بالا می توانید مهم ترین استارتاپ استودیوها را مشاهده کنید، این کارخانه های استارتاپی از اولین و معروف ترین ها در اکوسیستم استارتاپی هستند.

برای اینکه بهتر با موضوع و تعریف دقیق واژه استارتاپ استودیو آشنا شوید، ویژگی های برتر این کارخانه ها را در دامه بررسی خواهم کرد.

۱. ایده های داخلی

اگر عضو یک استارتاپ استودیو شوید، دیگر نیازی ندارید ایده ای جدید داشته باشید؛ بسیاری از ایده ها در داخل همین کارخانه ها تولید می شوند.

در واقع این نهاد خود همانند یک هم بنیان گذار عمل کرده و یک شریک برای کسب و کار نوپا می باشد، حتی این نهاد می تواند مالک کل ایده باشد و از هم بنیان گذاران برای اجرای آن کمک بخواهد.

۲. تولید کسب و کار

استارتاپ استودیوها برای تولید کسب و کارها ایجاد می شوند، این نوع نهادها کسب و کارهای مختلفی را در حوزه تخصصی خود به تعداد زیاد راه اندازی می کنند.

۳. دارای زیر ساخت در حوزه کاری

استارتاپ استودیو ها زیرساخت های لازم را برای راه اندازی استارتاپ ها در حوزه تخصصی خود فراهم می کنند. اگر بخواهید به کمک اینگونه نهادها کسب و کار خود را راه اندازی کنید، دیگر نیازی نیست دغدغه زیرساخت ها را داشته باشید.

برای مثال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، با کمک یک استارتاپ استودیو دیگر لازم نیست دغدغه طراحی سایت، تبلیغات، تولید محتوا و … را داشته باشید. افراد مستعد و پرتلاش در این تیم به شما کمک خواهند کرد.

اکنون که با واژه استارتاپ استودیو تا حد زیادی آشنا شدید، می توانیم راجع مزایا و معایب آن نیز صحبت کنیم.

مزایا و معایب همکاری با کارخانه های استارتاپی

با همکاری با استارتاپ استودیو ها و با کمک ویژگی های آن ها می توانید سریع تر رشد کنید، کسب و کار خود را بهتر و بزرگ تر بسازید؛ اما از این موضوع نیز غافل نشوید که در ازای این مزایا باید سهمی از کسب و کار خود را به این نهاد واگذار کرده و تا ابد با این نهاد شریک باشید.

علاوه بر سهامی که این نهادها دریافت می کنند، از جمله دیگر معایب آن ها وابستگی استارتاپ به نهاد به دلیل داشتن زیرساخت قوی و همچنین نابود شدن قابلیت قبول کردن ایده های بیرونی به دلیل وجود خاصیت ایده پردازی داخلی می باشد.

اگر قصد راه اندازی استارتاپ دارید و هنوز هیچ هم بنیان گذاری ندارید، می توانید روی کمک استارتاپ استودیو ها حساب باز کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن